Menu Podmiotowe
Menu Przedmiotowe
Menu Techniczne
INFORMACJE - Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
Referat obsługujący: Referat Ochrony Środowiska
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Ewelina Kwaśniewska
tel. 32 783 46 54, 32 218 93 66 wew. 15
Wymagane dokumenty:
- Wypełniona deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
-
W przypadku zgonu płatnika zgłoszonego wcześniej do systemu gospodarki odpadami komunalnymi warto przygotować również akt zgonu do wglądu.
Termin realizacji:
Niezwłoczne
Sposób złożenia deklaracji:
-
Wersja papierowa - osobiście w Urzędzie
-
Wersja elektroniczna za pośrednictwem platformy ePUAP
Opłaty:
Brak opłat
Informacje dodatkowe:
-
Deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego zgodnie z art. 3a ustawy z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 479 ze zm.).
-
Niezłożenie deklaracji w terminach określonych w art. 6m ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach albo w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, spowoduje określenie (na podstawie art. 6o ww. ustawy) wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami przez Wójta Gminy Bojszowy w drodze decyzji.
-
Dane zawarte w niniejszej deklaracji, w szczególności dotyczące ilości osób zamieszkujących nieruchomość, będą na bieżąco weryfikowane.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2024 r. poz. 399)
-
Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 479 ze zm.)
-
Stawki opłat – Uchwała Rady Gminy Bojszowy nr LVI/366/2023 w sprawie dokonania wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty z dnia 12 stycznia 2023 r.
-
Wzór deklaracji – Uchwała Rady Gminy Bojszowy nr XLI/288/2022 w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Bojszowy
-
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bojszowy Uchwała Rady Gminy Bojszowy nr LII/340/2022 z dnia 28 listopada 2022 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bojszowy
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Złożenie deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw:
Referat obsługujący: Referat Ochrony Środowiska
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Klaudia Piekorz
tel. 32 783 46 55 lub 32 21 89 366 wew. 16
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz A lub B deklaracji
Dodatkowe informacje:
-
CEEB zbiera informacje o źródłach ciepła i źródłach spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Każdy właściciel domu lub zarządca budynku ma obowiązek zgłosić do CEEB, z jakiegoźródła ogrzewania korzysta. Złożyć deklarację musi właściciel lub zarządca budynku, jeśli źródło spalania paliw nie przekracza 1MW nominalnej mocy cieplnej.
-
Deklarację składa się w terminie 14 dni od dnia jego uruchomienia źródła ciepła i spalania paliw.
-
Deklarację można złożyć:
-
w formie elektronicznej https://www.gov.pl/web/gov/zloz-deklaracje-do-centralnej-ewidencji-emisyjnosci-budynkow-ceeb
-
papierowo w Urzędzie
Termin realizacji:
Bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż 30 dni.
Opłaty:
brak
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023 r., poz. 2496 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy i wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw Dz. U. z 2020 r.,poz. 2127)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572).
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Zgłoszenie przydomowych oczyszczalni ścieków:
Referat obsługujący: Referat Ochrony Środowiska
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Ewelina Kwaśniewska
tel. 32 783 46 54
Wymagane dokumenty:
-
Zgłoszenie przydomowej oczyszczalni,
-
Kopia instrukcji eksploatacji oczyszczalni (jeżeli została opracowana),
-
Ekspertyzy, atesty lub certyfikaty dotyczące instalowanej oczyszczalni,
-
W sytuacji gdy zgłoszenie przesyłane jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP
Dodatkowe informacje:
-
Dokumenty składane w postaci kserokopii powinny być potwierdzone za zgodnością z oryginałem przez Wnioskodawcę.
-
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3/dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód.
-
Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji.
-
Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
-
Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
-
Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.
Termin realizacji:
Nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpływu kompletnego zgłoszenia lub w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty wpływu kompletnego wniosku.
Opłaty:
-
Złożenie wniosku wraz z załącznikami (za wyjątkiem udzielonego pełnomocnictwa) jest bezpłatne.
-
Za udzielenie pełnomocnictwa (zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111): załącznik „Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia” – część IV) należy uiścić opłatę skarbową w wysokości
17 zł (gdy nie zachodzi przesłanka do zwolnienia z tej opłaty).
Podstawa prawna:
-
Art. 152 ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U. z 2024 r., poz. 54 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. 2024 r., poz. 572 z późn. zm.).
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:
Referat obsługujący: Referat Ochrony Środowiska
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Ewelina Kwaśniewska
tel. 32 783 46 54, 32 218 93 66 wew. 15
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Dodatkowe informacje:
Wniosek będzie zawierać następujące informacje:
nazwa firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy, numer identyfikacji podatkowej NIP, określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych
Oświadczenie powinno zawierać następujące informacje:
nazwa firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy, oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia, podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie Urzędu Gminy Bojszowy: osobiście przez wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia
Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Wójta Gminy Bojszowy w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie powinno zwierać: zarzuty przeciw decyzji, określać zakres i istotę żądania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie
Termin realizacji:
7 dni od dnia wpływu kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów: wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz dowodu uiszczenia opłaty skarbowej
Sposób załatwienia sprawy:
Wójt nada firmie numer rejestrowy oraz wyda zaświadczenie o wpisie do rejestru. Wpis wydawany jest bezterminowo
Jeśli wnioskodawca nie spełni warunków niezbędnych do uzyskania wpisu do rejestru, Wójt wyda decyzję o odmowie wpisu do rejestru
Odmowa wpisu przedsiębiorcy do rejestru następuję w drodze decyzji w przypadku gdy wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywanie działalności gospodarczej objęte wpisem lub przedsiębiorcę wykreślono z rejestru z przyczyn, o których mowa w art. 43 ust 3 pkt. 2) ustawy prawo przedsiębiorców w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach do niego dołączonych, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian
Opłaty:
50 zł - za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Przedsiębiorcy, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej
25 zł - za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem
Załączniki:
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2024 r. poz. 399) z późn. zm.)
Ustawa z dn. 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2024 r. poz. 236 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111)
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych:
Referat obsługujący: Referat Ochrony Środowiska
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Ewelina Kwaśniewska
tel. 32 783 46 54, 32 218 93 66 wew. 15
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
-
Oświadczenie o braku zaległości podatkowych i braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne
-
Oświadczenie o spełnieniu wymagań określonych w uchwale nr XVI/88/2012 Rady Gminy Bojszowy w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Bojszowy z dnia 27 czerwca 2012r.
-
Dokumentacja potwierdzająca posiadanie odpowiednio urządzonej i wyposażonej bazy transportowej zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach budowlanych, sanitarnych i o ochronie środowiska, która powinna być nieruchomością ogrodzoną z placem o utwardzonej, nieprzepuszczalnej nawierzchni
-
Dokumentacja potwierdzająca gotowość przyjęcia nieczystości ciekłych przez stację zlewną
-
Dokumentacja potwierdzająca prawo własności pojazdów lub prawo do dysponowania nimi oraz potwierdzająca aktualność ich badań technicznych (kopia dowodu rejestracyjnego)
-
W sytuacji gdy zgłoszenie przesyłane jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP
Dodatkowe informacje:
-
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie Urzędu Gminy Bojszowy: osobiście przez wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty
-
Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Wójta Gminy Bojszowy w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie powinno zwierać: zarzuty przeciw decyzji, określać zakres i istotę żądania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie
Termin realizacji:
Nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpływu kompletnego zgłoszenia lub w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty wpływu kompletnego wniosku.
Opłaty:
Za wydanie zaświadczenia 107,00 zł zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.)
Załączniki:
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Podstawa prawna:
-
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września (Dz. U. z 2024 r., poz. 399 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z dnia 16 lutego 2023 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 322)
-
Uchwała nr XVI/88/2012 Rady Gminy Bojszowy w sprawie określenia i wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, na terenie gminy Bojszowy z dnia 27 czerwca 2012 r.
-
Ustawa Kodeks Postępowania Administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.)
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew rosnących na nieruchomościach będących własnością osób fizycznych:
Referat obsługujący: Referat Ochrony Środowiska
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Klaudia Piekorz
tel. 32 783 46 55
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika)
-
W sytuacji gdy wniosek składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym
e-PUAP
Termin realizacji:
Bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż 21 dni.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji, w której wyrażono sprzeciw wobec zgłoszonego zamiaru usunięcia drzew przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Opłaty:
-
Złożenie zgłoszenia wraz z załącznikami (za wyjątkiem udzielonego pełnomocnictwa) jest bezpłatne.
-
Za udzielenie pełnomocnictwa (zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111): załącznik „Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia” – część IV) należy uiścić opłatę skarbową w wysokości
17 zł (gdy nie zachodzi przesłanka do zwolnienia z tej opłaty). -
Za wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia (zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111): załącznik „Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia” – część II, pkt 21) należy wnieść opłatę skarbową w wysokości 17 zł (gdy nie zachodzi przesłanka do zwolnienia z tej opłaty). Opłatę skarbową za wydane zaświadczenie należy wpłacić na konto: BS Tychy 80 8435 0004 0000 0000 4444 0002 lub w kasie urzędu.
Podstawa prawna:
-
Art. 83f ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody
(Dz. U. z 2023 r., poz. 1336 z późn. zm.). -
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572).
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów:
Referat obsługujący: Referat Ochrony Środowiska
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Beata Łabuś
tel. 32 783 46 50 lub 574 671 631
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika)
-
W sytuacji gdy wniosek składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym
e-PUAP
Termin realizacji:
Bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż 30 dni.
Tryb odwoławczy: [przykład]
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 14 dni od doręczenia decyzji. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Opłaty:
-
Złożenie wniosku o wydanie zezwolenia wraz z załącznikami (za wyjątkiem udzielonego pełnomocnictwa) jest bezpłatne.
-
Za udzielenie pełnomocnictwa (zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r.
o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111): załącznik „Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia” – część IV) należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (gdy nie zachodzi przesłanka do zwolnienia z tej opłaty). -
Wysokość stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów nalicza się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wysokości stawek opłat za usuwanie drzew i krzewów z dnia 3 lipca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1330)
Załączniki:
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcia drzew lub krzewów
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
(Dz. U. 2023 r., poz. 1336 z późn. zm.); -
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.).
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Uzgodnienie odprowadzania wód opadowych:
Referat obsługujący: Referat Ochrony Środowiska
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Beata Łabuś
tel. 32 783 46 50 lub 574 671 631
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Mapa poglądowa terenu objętego inwestycją (w skali 1:500 lub 1 : 1000)
z przedmiotową nieruchomością oraz naniesionym numerem działki (opcjonalnie). Na mapie powinny być naniesione ewentualne budynki
i powierzchnie nieprzepuszczalne, z których mają być odprowadzane wody opadowe. -
W przypadku reprezentowania inwestora – pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
-
W sytuacji gdy wniosek składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym
e-PUAP
Termin realizacji:
Bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż 30 dni.
Tryb odwoławczy:
brak
Opłaty:
-
Złożenie wniosku wraz z załącznikami (za wyjątkiem udzielonego pełnomocnictwa) jest bezpłatne.
-
Za udzielenie pełnomocnictwa (zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r.
o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111): załącznik „Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia” – część IV) należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (gdy nie zachodzi przesłanka do zwolnienia z tej opłaty).
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2024 r., poz. 725 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne (Dz.U. 2023 r., poz. 1478 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. 2024 r., poz. 572 z późn. zm.).
DRUKI DO POBRANIA:
-
- Data opublikowania
-
- Osoba wprowadzająca informację
- Bip Bip
-
- Zmodyfikował
- Bip Bip
-
- Liczba wyświetleń
- 344
Czas | Dane osoby zmieniającej | Opis zmiany |
---|
Tytuł | Czas | Wersja |
---|