Menu Podmiotowe
Menu Przedmiotowe
Menu Techniczne
INFORMACJE - Akty planowania przestrzennego (wniosek / uwaga):
Akty planowania przestrzennego (wniosek / uwaga)
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
20 listopada 2023 r. w Dzienniku Ustaw ogłoszono Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. poz. 2509).
Formularz ma zastosowanie na różnych etapach przygotowywania lub obowiązywania wszystkich aktów planowania przestrzennego, tj.:
-
planu ogólnego gminy,
-
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
-
uchwały ustalającej zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane,
-
audytu krajobrazowego,
-
planu zagospodarowania przestrzennego województwa.
Za pomocą tego samego wzoru dokumentu można złożyć:
-
wniosek do projektu aktu planowania przestrzennego,
-
uwagę do konsultowanego projektu aktu planowania przestrzennego,
-
wniosek o zmianę aktu planowania przestrzennego,
-
wniosek o sporządzenie aktu planowania przestrzennego.
Szczegóły dostępne na https://www.gov.pl
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz wniosku.
- W sytuacji gdy wniosek składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości (do wglądu) nie jest wymagane.
Termin realizacji:
Przepisy nie przewidują żadnych procedur ani terminów na jego rozpatrzenie. Wniosek o uchwalenie lub zmianę planu miejscowego ma charakter propozycji.
Tryb odwoławczy:
Od planu miejscowego nie można się odwołać. Można natomiast zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego, po uprzednim wezwaniu rady gminy do usunięcia stwierdzonego przez wnioskodawcę naruszenia prawa.
Opłaty:
Za złożenie wniosku nie pobiera się opłaty.
Załączniki:
W razie potrzeby do wniosku można dołączyć mapę, uzasadnienie wniosku lub wstępną koncepcję planowanej inwestycji. Dodatkowe dokumenty mogą okazać się pomocne przy podejmowaniu przez władze gminy decyzji o przystąpieniu do prac planistycznych.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. art. 8g o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Zmiana decyzji o warunkach zabudowy:
Zmiana decyzji o warunkach zabudowy
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku wraz ze zgodą stron (jeśli są)
W przypadku nie dostarczenia zgody, urząd sam wystąpi o nią w trakcie załatwiania sprawy. Brak zgód stron nie jest brakiem formalnym i urząd nie może wezwać o ich dostarczenie w trybie art. 64 § 2 k.p.a. Jeżeli nie będzie możliwe uzyskanie zgody stron (np. strona postępowania nie wyrazi zgody na zmianę decyzji), to urząd nie będzie mógł wydać decyzji o zmianie warunków zabudowy. W takim przypadku należy wystąpić o nową decyzję o warunkach zabudowy. -
W sytuacji gdy wniosek o wydanie zaświadczenia składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości (do wglądu) nie jest wymagane
-
Pełnomocnictwo wraz z opłatą (jeśli dotyczy)
Termin realizacji:
Do 30 dni. W szczególnych przypadkach, termin ten może się wydłużyć do dwóch miesięcy, o czym poinformuje urząd.
Do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa na wykonanie czynności, uzyskanie uzgodnień, opinii, czy też okresów zawieszenia postępowania. Ponadto wydanie decyzji może się opóźnić z winy strony albo z przyczyn niezależnych od urzędu.
Tryb odwoławczy:
Każda ze stron postępowania administracyjnego może złożyć odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach,
ul. Henryka Dąbrowskiego 23, 40-032 Katowice, za pośrednictwem Wójta gminy Bojszowy w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Opłaty:
-
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) w kwocie 17 zł.
-
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo należy wpłacić na konto: BS Tychy 80 8435 0004 0000 0000 4444 0002 lub w kasie urzędu.
Podstawa prawna
-
Podstawa prawna: art. 217 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.
-
Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. art. 30 o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości na obszarze zdegradowanym lub obszarze rewitalizacji:
Wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości na obszarze zdegradowanym lub obszarze rewitalizacji
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
-
W sytuacji gdy wniosek o wydanie zaświadczenia składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości (do wglądu) nie jest wymagane
Termin realizacji:
Do 7 dni od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
brak
Opłaty:
-
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia w kwocie 17 zł.
-
Termin wniesienia opłaty - w dniu złożenia wniosku.
-
Opłatę skarbową za wydanie wypisu i wyrysu należy wpłacić na konto: BS Tychy 80 8435 0004 0000 0000 4444 0002 lub w kasie urzędu.
Podstawa prawna
-
Podstawa prawna: art. 217 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.
-
Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. art. 30 o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy:
Przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku wraz ze zgodą strony.
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
-
W sytuacji, gdy wniosek o wydanie zaświadczenia składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości (do wglądu) nie jest wymagane
-
Pełnomocnictwo wraz z opłatą (jeśli dotyczy)
Termin realizacji:
Do 30 dni od daty złożenia wniosku. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (po wcześniejszym poinformowaniu).
Tryb odwoławczy:
Każda ze stron postępowania administracyjnego może złożyć odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, ul. Henryka Dąbrowskiego 23, 40-032 Katowice, za pośrednictwem Wójta gminy Bojszowy w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Opłaty:
-
Opłata skarbowa za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy w kwocie 56 zł (nie dotyczy budownictwa mieszkaniowego).
-
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) w kwocie 17 zł.
-
Termin wniesienia opłaty - w dniu złożenia wniosku.
-
Opłatę skarbową za przeniesienie decyzji należy wpłacić na konto: BS Tychy 80 8435 0004 0000 0000 4444 0002 lub w kasie urzędu.
Podstawa prawna
-
Podstawa prawna: art. 217 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.
-
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. art. 30 o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach:
Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a ustawy zdanie drugie.
-
Mapa, w postaci papierowej oraz elektronicznej w skali zapewniająca czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w ust. 3a ustawy zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w art. 74 ust. 3a pkt 1 ustawy.
-
W zależności od klasyfikacji przedsięwzięcia zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 10 września 2019 r.
-
karta informacyjną przedsięwzięcia (KIP) (przygotowaną zgodnie z art. 62a ustawy) – po 1 egz. w formie pisemnej oraz na nośniku informatycznym dla urzędu prowadzącego postępowanie oraz każdej instytucji opiniującej i uzgadniającej - w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko
-
raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (przygotowany zgodnie z art. 66 ww. ustawy) – po 1 egz. w formie pisemnej oraz na nośniku informatycznym dla urzędu prowadzącego postępowanie oraz każdej instytucji opiniującej i uzgadniającej - w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko podpisane przez autora/kierującego zespołem autorów (wraz z podaniem imienia i nazwiska) i datą sporządzenia KIP/raportu.
-
-
Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie.
-
W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile są przewidziane do realizacji.
-
Analizę kosztów i korzyści.
-
Oświadczenie w zakresie podmiotu zależnego.
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
-
Pełnomocnictwo (jeśli w sprawie ustanowiony został pełnomocnik).
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (jeśli w sprawie ustanowiony został pełnomocnik).
Termin realizacji:
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach wydawana jest nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do 2 miesięcy od daty otrzymania wymaganych dokumentów, nie wliczając czasu na uzyskanie opinii i uzgodnień warunków realizacji przedsięwzięcia z organami określonymi w art. 64 ust. 1 oraz w art. 77 ust. 1 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Tryb odwoławczy:
Każda ze stron postępowania administracyjnego może złożyć odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, ul. Henryka Dąbrowskiego 23, 40-032 Katowice, za pośrednictwem Wójta gminy Bojszowy w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Opłaty:
Opłata pobierana jest w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej:
- 205 zł - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- 17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
-
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Uwagi:
-
Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następuje przed uzyskaniem decyzji/pozwoleń/zezwoleń/zgłoszeń/uchwał, wymienionych w art. 72 ust. 1, 1a i 1b ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
-
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu inwestycji oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich, a wnioskodawcy, który nie uzyskał praw do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją.
-
Pod tym linkiem znajdziesz dodatkowe informacje: https://www.biznes.gov.pl/pl/opisy-procedur/-/proc/1540.
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy:
Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Mapę zasadniczą lub, w przypadku jej braku, mapę ewidencyjną, pochodzącą z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmującą teren, którego wniosek dotyczy, wraz z obszarem, na który inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, w postaci:
- Papierowej,
- elektronicznej - w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych.
- Określenie granic terenu objętego wnioskiem.
-
Charakterystykę inwestycji, obejmującą określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów wraz z warunkami przyłączenia do sieci w przypadku sieci projektowanych.
Termin realizacji:
W ciągu 21 dni od daty złożenia wniosku z kompletem wymaganych dokumentów, z wyłączeniem okresu uzgadniania inwestycji przez inny organ jeśli dotyczy wolno stojącego, maksymalnie dwukondygnacyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego o powierzchni zabudowy do 70 m2, którego obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których został zaprojektowany, a budowa jest prowadzona, aby zaspokoić potrzeby mieszkaniowe inwestora;
W ciągu 90 dni od daty złożenia wniosku z kompletem wymaganych dokumentów, z wyłączeniem okresu uzgadniania inwestycji przez inny organ w pozostałych przypadkach.
Tryb odwoławczy:
Każda ze stron postępowania administracyjnego może złożyć odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, ul. Henryka Dąbrowskiego 23, 40-032 Katowice, za pośrednictwem Wójta gminy Bojszowy w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Opłaty:
1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 598 PLN.
2. Zwolnione z opłaty skarbowej są:
- decyzje wydawane na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy,
- decyzje dotyczące inwestycji, których Inwestorem jest jednostka budżetowa, jednostka samorządu terytorialnego i inne podmioty określone w art. 7 pkt 1-6 ustawy o opłacie skarbowej.
3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię: 17 PLN od każdego pełnomocnictwa.
Zwolnieniu z opłaty skarbowej podlega dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia:
- poświadczony notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
- jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym art. 59 ust.1 i art. 60 ust. 1 oraz art. 61 i art. 64.
-
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 lutego 2024 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy.
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego, art. 104.
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego:
Wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
-
W sytuacji gdy wniosek o wydanie zaświadczenia składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości (do wglądu) nie jest wymagane
Termin realizacji:
Do 7 dni od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
brak
Opłaty:
- Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia w kwocie 17 zł.
- Termin wniesienia opłaty - w dniu złożenia wniosku.
- Opłatę skarbową za wydanie wypisu i wyrysu należy wpłacić na konto: BS Tychy 80 8435 0004 0000 0000 4444 0002 lub w kasie urzędu.
Podstawa prawna
-
Podstawa prawna: art. 217 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.
-
Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. art. 30 o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Ustalanie numeru porządkowego:
Ustalanie numeru porządkowego
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.
-
W sytuacji gdy wniosek o wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości (do wglądu) nie jest wymagane.
Termin realizacji:
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy:
brak
Opłaty:
Nie pobiera się opłaty skarbowej.
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości:
Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Niezależnie od ustaleń planu - w trybie określonym w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami
-
Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
-
Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
-
Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej, obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
-
Pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
-
Protokół przyjęcia granic nieruchomości.
-
Wykaz zmian gruntowych.
-
Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
-
Mapa z projektem podziału.
-
Dokumenty potwierdzające poszczególne cele podziału (zgodnie z art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami).
-
Zgodnie z ustaleniami planu miejscowego, a w przypadku jego braku z przepisami odrębnymi lub z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy:
-
Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
-
Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
-
Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej,
-
obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
-
Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (w przypadku braku planu miejscowego).
-
Wstępny projekt podziału (3 egz.) wraz z orientacją.
-
Pozwolenie Wojewódzkiego konserwatora zabytków w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
-
Po otrzymaniu postanowienia Wójta Gminy Bojszowy pozytywnie opiniującego wstępny projekt podziału:
-
Protokół przyjęcia granic nieruchomości.
-
Wykaz zmian gruntowych.
-
Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
-
Mapę z projektem podziału.
Termin realizacji:
Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości następuje w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami.
Tryb odwoławczy:
Każda ze stron postępowania administracyjnego może złożyć odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, ul. Henryka Dąbrowskiego 23, 40-032 Katowice, za pośrednictwem Wójta gminy Bojszowy w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Opłaty:
Postępowanie nie podlega opłatom.
Podstawa prawna:
-
Art. 96 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
Zastosowanie mają w szczególności:
-
przepisy art. 92 – 100 ustawy o gospodarce nieruchomościami,
-
przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości,
-
przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego:
Wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Referat obsługujący: Referat Planowania Przestrzennego, Geodezji, Nieruchomości i Rolnictwa
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny:
Małgorzata Adamek - Kozyra
tel. 32 783 46 71 lub 32 21 89 366 wew. 32Paulina Niesyto
tel. 32 783 46 70 lub 32 21 89 366 wew. 31Magdalena Bernacka
tel. 32 783 46 72 lub 32 21 89 366 wew. 33
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
-
W sytuacji gdy wniosek o wydanie wypisu i wyrysu składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości (do wglądu) nie jest wymagane
Termin realizacji:
Bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż 30 dni.
Tryb odwoławczy: brak
Opłaty:
-
Opłata za wydane zaświadczenie wynosi
Od wypisu:
-
do 5 stron – 30 złotych,
-
powyżej 5 stron – 50 złotych.
Od wyrysu:
20 złotych za każdą pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4 (nie więcej niż 200 złotych).
-
Termin wniesienia opłaty - w dniu złożenia wniosku.
-
Opłatę skarbową za wydanie wypisu i wyrysu należy wpłacić na konto: BS Tychy 80 8435 0004 0000 0000 4444 0002 lub w kasie urzędu.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
-
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
DRUKI DO POBRANIA:
-
- Data opublikowania
-
- Osoba wprowadzająca informację
- Bip Bip
-
- Zmodyfikował
- Bip Bip
-
- Liczba wyświetleń
- 502
Czas | Dane osoby zmieniającej | Opis zmiany |
---|
Tytuł | Czas | Wersja |
---|