Menu Podmiotowe
Menu Przedmiotowe
Menu Techniczne
INFORMACJE - Zastrzeż swój numer PESEL lub cofnij zastrzeżenie:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Załatw sprawę:
Chcesz zastrzec swój numer PESEL, aby nikt nie wykorzystał go bez twojej wiedzy? A może chcesz cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL, aby na przykład wziąć kredyt?
Sprawdź, jak możesz to zrobić.
Wymagane dokumenty:
-
Jeśli jesteś:
-
obywatelem polskim – dowód osobisty (możesz okazać dowód w aplikacji mObywatel) lub paszport,
-
cudzoziemcem – dokument podróży cudzoziemca lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
-
obywatelem Ukrainy lub małżonkiem obywatela Ukrainy bez obywatelstwa ukraińskiego i:
-
masz numer PESEL ze statusem UKR,
-
nie masz żadnego z wyżej wymienionych dokumentów
-
-
– inny dokument, na podstawie którego ustalono twoją tożsamość przy nadawaniu statusu UKR.
-
wniosek o zastrzeżenie numeru PESEL albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL
Termin realizacji:
Usługa realizowana od razu.
Tryb odwoławczy:
W tej sprawie nie możesz się odwołać.
Opłaty:
Usługa bezpłatna
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Zmiana stałego obwodu głosowania:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Załatw sprawę:
Jeżeli mieszkasz na stałe w innej gminie, niż masz meldunek i chcesz w niej głosować w każdych wyborach, złóż wniosek o zmianę stałego obwodu głosowania. Będziesz głosować w gminie, w której mieszkasz, a nie w gminie, w której masz zameldowanie na pobyt stały.
Wymagane dokumenty:
-
dokument tożsamości – na przykład dowód osobisty lub paszport,
-
wniosek o dopisanie do stałego obwodu głosowania, właściwego dla adresu stałego zamieszkania
Termin realizacji:
5 dni od dnia wniesienia wniosku
Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie odmowy ujęcia w stałym obwodzie głosowania przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem wójta w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty:
Nie musisz płacić za złożenie tego wniosku.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Załatw sprawę:
Chcesz uzyskać dane innej osoby z rejestru PESEL? Złóż wniosek o udostępnienie danych.
Wymagane dokumenty:
-
oryginał dowodu wpłaty za udostępnienie danych
-
wniosek (pdf, 1.15 MB) – możesz go pobrać i wypełnić w domu lub otrzymasz go i wypełnisz w urzędzie gminy;
-
dokument, który potwierdza twój interes prawny albo ewentualnie faktyczny (mogą to być dokumenty oryginalne lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem);
-
dokument pełnomocnictwa i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej (mogą to być dokumenty oryginalne lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem) – jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika .
Termin realizacji:
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy:
Do wojewody śląskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję
Opłaty:
-
31 zł – opłata za udostępnienie danych jednostkowych.
-
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r. poz. 510, z późn. zm.);
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, z późn. zm.);
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923, z późn. zm.);
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482);
-
Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2523, z późn. zm.).
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Nadanie numeru PESEL na wniosek:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Załatw sprawę:
Jeśli jesteś cudzoziemcem, który mieszka w Polsce, możesz się zameldować – wtedy automatycznie dostaniesz numer PESEL. Jeśli nie możesz się zameldować, a jakiś urząd wymaga od ciebie numeru PESEL – możesz wystąpić o jego nadanie. Sprawdź, jak to zrobić.
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony i podpisany wniosek o nadanie numeru PESEL.
We wniosku wpisz faktyczną podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL. Jeśli jakiś urząd (np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy urząd skarbowy) wymaga podania numeru PESEL – powinien wskazać Ci również podstawę prawną. -
Do wglądu dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość, np. paszport.
-
Do wglądu dokumenty potwierdzające dane, które wpiszesz we wniosku o nadanie numeru PESEL w pkt 3–5 .
-
Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez notariusza albo adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie.
Termin realizacji:
Usługa realizowana od razu.
Tryb odwoławczy:
W tej sprawie nie możesz się odwołać.
Opłaty:
Nie musisz płacić za złożenie tego wniosku.
Możliwe dodatkowe opłaty:
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510, z późn. zm.),
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz.U. z 2015 r. poz. 1984).
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Uzyskaj numer PESEL oraz profil zaufany – usługa dla obywateli Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Załatw sprawę:
Masz obywatelstwo Ukrainy i jesteś w Polsce ze względu na działania wojenne w twoim kraju? Możesz uzyskać numer PESEL, który umożliwi ci np. skorzystanie z opieki zdrowotnej, pomocy społecznej czy założenie firmy w Polsce. Jednocześnie możesz uzyskać profil zaufany, który umożliwia załatwianie wielu spraw urzędowych przez Internet.
Sprawdź, jak to zrobić - kliknij..
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wydawanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
-
Dowód osobisty lub paszport do wglądu.
-
W sytuacji gdy wniosek o wydanie zaświadczenia składany jest w formie elektronicznej musi zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny albo potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości (do wglądu) nie jest wymagane
Załatw sprawę:
Termin realizacji:
-
Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy.
-
Do 7 dni – w przypadku zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego.
Tryb odwoławczy:
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści
przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Śląskiego, za
pośrednictwem Wójta Gminy Bojszowy w terminie 7 dni od dnia otrzymania
postanowienia.
Opłaty:
- Opłata za wydane zaświadczenie wynosi 17,-PLN.
- Termin wniesienia opłaty - najpóźniej w dniu złożenia wniosku
- Opłatę skarbową za wydane zaświadczenie z rejestru mieszkańców należy wpłacić na konto: BS Tychy 80 8435 0004 0000 0000 4444 0002 lub w kasie urzędu.
INFORMACJE - Wymeldowanie decyzją administracyjną (na wnioske strony):
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Wymagane dokumenty:
-
Podanie o wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego;
-
Dowód osobisty(do wglądu).
-
Dokument stwierdzający, że wnioskodawca posiada status strony (akt własności, umowa najmu lokalu itp.);
Załatw sprawę:
-
Obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu trwale, dobrowolnie lub w wyniku orzeczenia sądu.
-
Organ gminy wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego terminu pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
-
Wydanie decyzji o wymeldowaniu lub odmowie wymeldowania następuje po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, w ramach którego organ ewidencji ludności prowadzi postępowanie wyjaśniające (tzn. ustala czy osoba faktycznie trwale i dobrowolnie opuściła lokal, z którego ma nastąpić wymeldowanie, przesłuchuje strony oraz świadków, przeprowadza oględziny przedmiotowego lokalu).
-
O terminie dokonywania przez organ czynności wyjaśniających wnioskodawca jest informowany odrębnymi pismami.
-
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, na drodze sądowej ustalany jest przedstawiciel dla osoby nieobecnej, celem reprezentowania tej osoby w postępowaniu.
Termin realizacji:
Postępowanie administracyjne kończy się wydaniem decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.
Opłaty:
-
Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10,00 zł.
-
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa : 17,00 zł.
-
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
-
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
INFORMACJE - Wydanie dowodu osobistego:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Wymagane dokumenty:
Zmieniły się dane zawarte w twoim dowodzie osobistym? A może kończy się ważność twojego dowodu osobistego albo twój zwykły dowód jest jeszcze ważny, a chcesz mieć e-dowód? Zbliżają się twoje 18 urodziny i chcesz wyrobić swój pierwszy dowód? Możesz to zrobić w dowolnym urzędzie, niezależnie od adresu zameldowania, lub przez internet. Sprawdź, jak uzyskać dowód osobisty.
E-dowód to dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Wszystkie dowody wydawane od 4 marca 2019 roku to e-dowody. Informacje o e-dowodzie znajdziesz na Dowód osobisty – informacje.
Sprawdź, jak uzyskać dowód osobisty dla swojego dziecka lub podopiecznego.
Uzyskaj dowód osobisty - kliknij
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Załatw sprawę:
Wymeldowanie z pobytu stałgo - kliknij
Wymeldowanie z pobytu czasowego - kliknij
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Zameldowanie się na pobyt stały lub czasowy przez cudzoziemców:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Załatw sprawę:
Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy
DRUKI DO POBRANIA:
INFORMACJE - Zameldowanie się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące:
Referat obsługujący: Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Godziny pracy:
Poniedziałek: 7.30-17.00
Wtorek-Czwartek: 7.30-15.30
Piątek: 7.30-14.00
Pracownik merytoryczny: Magdalena Zimnol
tel. 32 783 46 45 lub 32 21 89 366 wew. 07
Wymagane dokumenty:
Zmieniasz miejsce zamieszkania? A może wracasz z zagranicy i nie masz meldunku w Polsce? Pamiętaj, żeby się zameldować. Możesz to zrobić przez internet albo w urzędzie gminy.
Jeśli jesteś obywatelem Polski i twoje dziecko urodziło się w Polsce – kierownik urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt urodzenia, z urzędu zamelduje twoje dziecko.
Jeśli nie masz numeru PESEL (bo na przykład twój wyjazd za granicę nastąpił przed 1 lipca 1984 roku) – podczas meldowania urzędnik nada ci numer PESEL.
DRUKI DO POBRANIA:
-
- Data opublikowania
-
- Osoba wprowadzająca informację
- Bip Bip
-
- Zmodyfikował
- Bip Bip
-
- Liczba wyświetleń
- 447
Czas | Dane osoby zmieniającej | Opis zmiany |
---|
Tytuł | Czas | Wersja |
---|