Przejdź do stopki

Protokoły z kontroli

Treść

Bojszowy, dnia 25.07.2005r.

 

KW 0914/12/2005

xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

P R O T O K Ó Ł  VI/2005

 

Kontroli wewnętrznej – doraźnej przeprowadzonej w jednostce budżetowej pod nazwą Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bojszowach z siedzibą w Świerczyńcu  przy ul. Sierpowej 38  przez inspektora ds. kontroli wewnętrznej Urzędu Gminy Bojszowy, działającego na podstawie upoważnienia nr 6/2005 z dnia 10.06.2005r. wydanego przez Wójta Gminy Bojszowy.

Kontrola przeprowadzona została w dniach 13.06.2005 – 01.07.2005. z przerwą w dniach 21-22.06.2005r.

Dyrektorem kontrolowanej jednostki jest p. mgr Anna Młocek.

Funkcję głównego księgowego sprawuje p. Bożena Kończalska.

 

Zakres czynności kontrolnych:

Zgodność prowadzonych ksiąg rachunkowych z przedkładaną Urzędowi Gminy sprawozdawczością budżetową na koniec 2004r.

Kontrolę przeprowadzono w oparciu o:

  1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 marca 2001r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej  ( Dz. U. Nr 24 poz. 279 z późniejszymi zmianami ).
  2. Ustawę o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późniejszymi zmianami ).
  3. Ustawę o rachunkowości ( Dz. U. z 2002r. Nr 76 poz. 694 z późniejszymi zmianami ).
  4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 września 2004r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ( Dz. U. Nr 209 poz. 2132 ).

 

Ustalenia kontroli:

Księgowość w kontrolowanej jednostce za 2004r. prowadzona była techniką ręczną.

Na żądnie strony kontrolującej okazano sporządzone sprawozdania o wydatkach RB 28S za miesiące 01-12/2004r. Sprawozdania zweryfikowano z wydatkami dokonanymi w poszczególnych miesiącach ( wg. konta 130 ). Ustalono, iż dane wynikające ze sprawozdań są zgodne z danymi wynikającymi  z ewidencji księgowej.

Kontrolujący wyrywkowo sprawdził poprawność dokonywanych wydatków w zakresie legalności, celowości i gospodarności ich dokonywania oraz zgodności ze stanem faktycznym.

W miesiącu styczniu wydatki wykonane wykazane w sprawozdaniu RB 28S wyniosły 25.615,22 zł, w tym wydatki na zadania własne 21.476,26 zł wydatki na zadania zlecone wyniosły 4.138,96 zł. – zgodne z ewidencją prowadzoną konta 130 oraz z analitycznymi kartami wydatków.

Strona kontrolująca wyrywkowo sprawdziła wydatki działu 852 rozdz. 85219 par. 4210            ( Pomoc społeczna – Ośrodki Pomocy Społecznej – Zakup materiałów i wyposażenia ):

-         FA 006/2004 z dn. 08.01.2004 na kwotę 1.320,04 zł ( oprogramowanie Norton Antivirus, drukarka ),

-         FA 005/2004 z dn. 06.01.2004r. na kwotę 4.382,24 zł ( Fax modem, program MS Office, Monitor HP, HP Compaq ),

-         FA 7/2004 z dn. 08.01.2004r. na kwotę 65,50 zł ( filtr sieciowy, przedłużacz ),

-         FA 1/2004 z dn. 07.01.2004r. na kwotę 2.060,00 zł ( szafa biurowa, biurko ). Brak ewidencji na koncie 013 – Pozostałe środki trwałe.

-         FA  ZA/FW/00006/2004 z dn. 05.01.2004r. na kwotę 543,80 zł ( krzesło, wieszak ),

-         FA 2/01/2004 z dn. 08.01.2004r. na kwotę 575,00 zł ( Fax Brother )

 

W miesiącu lutym wydatki wykonane wykazane w sprawozdaniu RB 28S wyniosły 27.927,35 zł, w tym wydatki na zadania własne 23.469,64 zł wydatki na zadania zlecone wyniosły 4.457,71 zł. – zgodne z ewidencją prowadzoną do konta 130 oraz z analitycznymi kartami wydatków.

Strona kontrolująca wyrywkowo sprawdziła wydatki działu 852 rozdz. 85219 par. 4300            ( Zakup usług pozostałych ) oraz par. 4410 ( Podróże służbowe krajowe ):

-          R-ek 02/04/15 z dn. 03.02.2004r. ( naprawa i konserwacja urządzeń teletechnicznych i informatycznych ) na kwotę 150,00 zł,

-          FA 15/02/2004 z dn. 17.02.2004r. ( instalacja programu, szkolenie w zakresie obsługi programu ) na kwotę 761,60 zł.  Termin płatności 7 dni – zapłacono dn. 27.02.2004r.

-          FA  LED1/11/2004 z dn. 16.02.2004r. ( znaczki pocztowe ) na kwotę 62,50 zł.

-          Polecenie wyjazdu służbowego nr 1/2004 z dn. 11.02.2004r. na kwotę 30,76 zł – brak ewidencji na koncie 234 – Pozostałe rozrachunki z pracownikami.

Strona kontrolująca sprawdziła Raport Kasowy nr 1/2004 sporządzony za okres                     01-29/02/2004:

-         KP 001 z dn. 13.02.2004r. ( podjęcie gotówki z banku do kasy - 400,00 zł ),

-         Wniosek o zaliczkę 1/2004 z dn. 13.02.2004r. na kwotę 400,00 zł,

-         KW 001 z dn. 13.02.2004r. ( wypłata zaliczki wg wniosku ),

-         Rozliczenie zaliczki 1/2004 z dn. 13.02.2004r. ( FA LED1/11/2004 z dn. 16.02.2004r. znaczki pocztowe  na kwotę 62,50 zł. ),

-         KP 002 z dn. 16.02.2004r. – zwrot rozliczonej zaliczki, kwota 337,50 zł,

-         KW 002 z dn. 19.02.2004r. – zwrot kosztów podróży służbowej kwota 30,76 zł              ( Polecenie wyjazdu służbowego nr 1/2004 z dn. 11.02.2004r. ).

Brak ewidencji pobranej gotówki na koncie 101 – Kasa.

Kwota 306,74 zł nie została odprowadzona na rachunek bankowy - pozostała w kasie Ośrodka. Wydatkowano ją dopiero od dn. 04.03.2004r. ( Raport Kasowy 2/2004 za okres 01-23.03.2004r. ).

 

RB 28S za miesiąc 03/2004 – wydatki wykonane wyniosły 27.568,28 zł, w tym na zadania własne 15.600,95 zł, na zadania zlecone 11.967,33 zł – zgodne z ewidencją konta 130 oraz analitycznymi kartami wydatków.

Skontrolowano wydatki działu 852 rozdz. 85219 par. 4210 ( Zakup materiałów i wyposażenia )  oraz par. 4260 ( Zakup energii ):

-         FA  A05406/03/2004 z dn. 11.03.2004r. ( papier ksero ) kwota 139,93 zł,

-         FA  A05568/03/2004 z dn. 12.03.2004r. ( księga druków ścisłego zarachowania ) kwota 3,95 zł,

-         FA  0/063971/02/22 z dn. 03.03.2004r. ( środki czystości )  kwota 66,89 zł,

Powyższe faktury zapłacone zostały gotówką, ze środków pobranych z rachunku bankowego  w dn. 13.02.2004r.

-         FA  A 05128/03/2004 z dn. 08.03.2004r. ( materiały biurowe ) kwota 35,65 zł.

-         Nota 1/04/GK z dn. 10.03.2004r. wystawiona przez GSP im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Świerczyńcu ( rozliczenie zużytej wody, energii, ogrzewania ) na kwotę 192,97 zł,

 

Strona kontrolująca dodatkowo sprawdziła noty księgowe wystawione przez MOPS w Bieruniu, dotyczące kosztów prowadzonych rozmów telefonicznych przez pracowników Ośrodka pracujących w Punkcie terenowym mającym siedzibę w GZOZ w Bojszowach ( Nota 1/04 z dn. 27.02.2004r. na kwote 290,02 zł, oraz Nota nr 6/04 z dn. 19.03.2004r. na kwotę 136,11 zł ). Wystosowano pisemne zapytanie do kierownika Ośrodka o sposób rozwiązania takiej formy płatności – „ Na jakiej podstawie zapłacone zostały noty księgowe (…) czy istnieją stosowne umowy lub porozumienia?”

Uzyskano następującą odpowiedź: „(…) noty księgowe nr 1/04 z dnia 27.02.2004r. oraz Nr 6/04 z dnia 19.03.2004r. zostały zapłacone na podstawie ustnego porozumienia zawartego pomiędzy Kierownikiem GOPS w Bojszowach, a Kierownikiem MOPS w Bieruniu oraz pism Nr GOPS/63/071/2004 z dnia 12.02.2004r. W piśmie tym Ośrodek zobowiązał się pokrywania kosztów rozmów telefonicznych po otrzymaniu stosownych dokumentów. (…)”.

Pisemne zapytanie oraz odpowiedź dotyczące regulowania płatności za rozmowy telefoniczne pracowników Ośrodka pracujących punkcie terenowym stanowią załącznik nr 1 do Protokołu.

 

RB 28S za m-c kwiecień 2004r. – wydatki wykonane wyniosły 32.237,73 zł, w tym na zadania własne: 15.631,30 zł, na zadania zlecone: 16.606,43 zł – zgodne z ewidencją księgową prowadzona do konta 130 oraz z analitycznymi kartami wydatków.

Wyrywkowo skontrolowano wydatki działu 852  rozdz. 85219  par. 4410 ( Podróże służbowe krajowe ) oraz par. 4300 ( Zakup usług pozostałych ):

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 3/2004 z dn. 08.04.2004r. – kwota 54,92 zł,

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 2/2004 z dn. 07.04.2004r. – kwota 10,98 zł,

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 6/2004 z dn. 16.04.2004r. – kwota 156,90 zł,

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 5/2004 z dn. 19.04.2004r. – kwota 49,22 zł,

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 4/2004 z dn. 15.04.2004r. – kwota 121,52 zł,

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 7/2004 z dn. 21.04.2004r. – kwota 19,58 zł.

Strona kontrolująca zwróciła uwagę na fakt, iż rozliczanie kosztów używania pojazdów do celów służbowych przyjęto wg. dwóch różnych stawek za 1 kilometr przebiegu pojazdu  (tj. dla samochodów o pojemności skokowej silnika pow. 900 cm 3  przyjmowano stawkę 0,7692 zł lub 0,7846 zł. )

-         FA 28/04 z dn. 29.03.2004r. ( tablica informacyjna ) – kwota 73,20 zł,

-         FA 000521/2004 z dn. 15.03.2004r. ( szkolenie ) – kwota 220,00 zł,

-         FA 04008051 ( prenumerata czasopisma ) – kwota 74,74 zł,

-         R-k 04/04/37 z dn. 05.04.2004r. ( serwis i bieżąca obsługa systemów informatycznych ) –  kwota 150,00 zł,

-         FA 31/04 z dn. 06.04.2004r. ( nadzór nad Ośrodkiem w zakresie BHP ) – kwota 122,00 zł,

-         FA 565/2004 z dn. 15.04.2004r. ( pomoc techniczna w użytkowaniu programu Dar - Pomost )  - kwota 97,60 zł,

-         FA 23/04/SZK z dn. 14.04.2004r. ( szkolenie ) – kwota 135,00 zł,

-         FA  BOJ/33/2004 z dn. 01.04.2004r. ( znaczki pocztowe ) – kwota 100,00 zł,

-         WB nr 2 z dn. 19.04.2004r. ( prowizja bankowa ) – kwota 8,40 zł.

 

RB 28S za m-c maj 2004r. – wydatki wykonane wyniosły 43.360,56 zł, w tym na zadania własne: 23.577,92 zł, na zadania zlecone: 19.782,64 zł – zgodne z ewidencją księgową prowadzoną do konta 130 oraz z analitycznymi kartami wydatków.

Wyrywkowo skontrolowano wydatki działu 851 rozdz. 85154 par. 4300 ( Ochrona zdrowia – Przeciwdziałanie alkoholizmowi – Zakup usług pozostałych )

-         R-k 1/04/HŚ z dn. 14.05.2004r. do umowy zlecenie nr 3/2004 z dn. 01.03.2004 – kwota do wypłaty 337,20 zł ( przelew na kwotę 339,20 zł – WB 16 z dn. 19.05.2004r. ),

-         R-k  1/04/BB z dn.14.05.2004r. do umowy zlecenie nr 1/2004 z dn. 01.03.2004r. – kwota do wypłaty 168,60  (przelew na kwotę 169,60 zł - WB 16 z dn. 19.05.2004r. ),

-         R-k  1/04/KK z dn. 14.05.2004r. do umowy zlecenie nr 2/2004 z dn. 01.03.2004r. – kwota do wypłaty 168,60 ( przelew na kwotę 169,60 zł – WB 16 z dn. 19.05.2004r. ),

-         R-k  1/04/BN z dn. 14.05.2004r.  do umowy zlecenie nr 4/2004 z dn. 01.03.2004r. – kwota do wypłaty 337,20 zł ( przelew na kwotę 339,20 – WB 16 z dn. 19.05.2004r. )

Różnice pomiędzy kwotą do wypłaty wynikającą z obliczonego rachunku a przelewami dokonanymi na rachunki bankowe zleceniobiorców ( łącznie 6,00 zł ) zostały zwrócone do kasy Ośrodka a następnie odprowadzone na rachunek bankowy ( Raport kasowy  4/2004 za okres 04-04/06/2004 ).

W związku z powyższym strona kontrolująca wystosowała na piśmie pytanie do głównej księgowej następującej treści: „W sporządzonym raporcie kasowym nr 4/2004 za okres 04-04/06/2004 załączone zostały dowody KP nr 004, 005, 006, 008 z dnia 04.06.2004r. na łączna kwotę 6,00 zł. tytułem zwrotu nienależnie pobranych kwot z tyt. umów zleceń. Na jakiej podstawie dokonano zwrotu w/w kwoty?”  

Uzyskano następującą odpowiedź:

„(…) wyjaśniam, że w dniu 04.06.2004r. zostały wpłacone gotówkowo kwoty z błędnie wypłaconych oraz nienależnie pobranych kwot z tyt. umów zleceń dotyczących rachunków nr 1/04/HŚ, 1/04/BB, 1/04/KK, 1/04/BN.

Po wykryciu błędu przeprowadziłam rozmowę z zainteresowanymi osobami. Uzyskałam ustną zgodę na to, że środki te zostaną zwrócone i wpłacone do kasy Ośrodka. (…)”.

Pytanie wraz z odpowiedzią dotyczące zwrotu nienależnie pobranych kwot stanowią załącznik nr 2 do Protokołu.

 

Dodatkowo sprawdzono poprawność wyliczenia kwot do wypłaty z rachunków do umów o dzieło:

-         R-k z dn. 14.04.2004r. do umowy o dzieło nr 4/2004 z dn. 01.03.2004r. ( kwota R-ku brutto 400,00 zł, do wypłaty 324,00 zł ),

-         R-k z dn. 14.04.2004r. do umowy o dzieło nr 2/2004 z dn. 01.03.2004r. ( kwota R-ku brutto 200,00 zł, do wypłaty 162,00 zł ), rachunek ten nie posiadał podpisu osoby sprawdzającej pod względem formalno – rachunkowym oraz głównego księgowego Ośrodka,

-         R-k z dn. 14.04.2004r. do umowy o dzieło nr 3/2004 z dn. 01.03.2004r. ( kwota R-ku brutto 400,00 zł, do wypłaty 324,00 zł ),

-         R-k z dn. 14.04.2004r. do umowy o dzieło nr 1/2004 z dn. 01.03.2004r. ( kwota R-ku brutto 200,00 zł, do wypłaty 162,00 ).

W każdym z w/w rachunków nie obliczono kosztów uzyskania przychodu. Kwotę zaliczki na podatek potrącono z kwoty brutto w wyniku, czego wypłacono rachunki w kwocie zaniżonej łącznie o 45,60 zł.

Spośród wydatków wykonanych w miesiącu maju skontrolowano także wydatki dotyczące zakupu:

-   licencji systemu SISR –  FA 163 z dn. 31.05.2005r. na kwotę 610,00 zł.

Nie ujęto zakupu licencji na koncie 020 – Wartości niematerialne i prawne.

-  zestawu komputerowego - na kwotę 2.196,00 zł,

- drukarki  - na kwotę 353,80 zł,

- programu Windows XP Home Edition OEM – na kwotę 530,70 zł,

FA 080/2004 z dn. 31.05.2004r. na łączna kwotę 3.080,50 zł.

Nie ujęto zakupu zestawu komputerowego i drukarki na koncie 013 – Pozostałe środki trwałe oraz programu Windows na koncie 020 – Wartości niematerialne i prawne.

 

W miesiącu czerwcu wydatki wykonane wykazane w sprawozdaniu RB 28S wyniosły 109.046,51 zł, w tym wydatki na zadania własne 32.866,36 zł, na zadania zlecone 76.180,15 zł. – zgodne z ewidencją księgową prowadzoną do konta 130 oraz z analitycznymi kartami wydatków.

Skontrolowano wydatki Ośrodka poniesione na podróże służbowe krajowe:

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 8/2004 z dn. 15.06.2004r. na kwotę 50,00 zł,

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 9/2004 z dn. 18.06.2004r. na kwotę 48,44 zł,

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 12/2004 z dn. 30.06.2004r. na kwotę 14,68 zł,

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 11/2004 z dn. 29.06.2004r. na kwotę 16,64 zł

-         Polecenie wyjazdu służbowego nr 10/2004 z dn. 28.06.2004r. na kwotę 9,80 zł.

Skontrolowano wydatki działu 851 rozdz. 85154 par. 4210:

-         FA 7/2004 z dn. 16.06.2004r. ( zakup mebli biurowych ) na kwotę 4.600,02 zł.

Nie ujęto zakupionych szaf na koncie 013 – Pozostałe środki trwałe.

 

W miesiącu lipcu wydatki wykonane wg RB 28S  wyniosły 72.958,71 zł, w tym na zadania własne 27.802,02 zł, na zadania zlecone 45.156,69 zł – zgodne z ewidencją księgową prowadzoną do konta 130 oraz analitycznymi kartami wydatków.

Wyrywkowo skontrolowano poprawność sporządzenia raportów kasowych.

Raport kasowy nr 5/2004 za okres 02-07/07/2004:

-         KP 009 z dn. 02.07.2004 ( czek, podjęcie gotówki z banku do kasy ) – kwota 500,00 zł,

-         Wniosek o zaliczkę z dn. 02.07.2004r. na kwotę 500,00 zł,

-         KW 006 z dn. 02.07.2004r. na kwotę 500,00 zł,

-         Rozliczenie zaliczki nr 2/2004 z dn. 07.07.2004r.

-         R-k nr 355/2004 z dn. 02.07.2004r. – zakup pieczątek – kwota 279,00 zł,

-         FA 1319/07/2004 z dn. 02.07.2004r. – zakup materiałów do terapii zajęciowej – kwota 79,20 zł,

-         FA 0/184895/02/05 z dn. 02.07.2004r. – zakup art. chemicznych – kwota 136,02 zł

-         FA nr 9 z dn. 07.07.2004r. – zakup art. spożywczych – kwota 5,78 zł.

 

Raport kasowy nr 6/2004 za okres 12-12/07/2004:

-         KP 010 z dn.12.07.2004  ( czek, podęcie gotówki z banku do kasy ) – kwota 21,00 zł,

-         Wniosek o zaliczkę nr 3/2004 z dn. 12.07.2004r. – kwota 21,00 zł,

-         KW 007 z dn. 12.07.2004r. – wypłata zaliczki – kwota 21,00 zł,

-         Rozliczenie zaliczki nr 3/2004 z dnia 12.07.2004r.

-          FA 00027/215/BOJ-000/2004 z dnia 05.07.2004r. ( pełnomocnictwo pocztowe ) – kwota 21,00 zł.

 

Raport kasowy nr 7/2004 za okres 14-14/07/2004:

-         KP 011 z dn. 14.07.2004r. ( czek, podjęcie gotówki z banku do kasy ) – kwota 500,00 zł,

-         Wniosek o zaliczkę nr 4/2004 z dn. 14.07.2004r. na kwotę 500,00 zł,

-         KW 008 z dn. 14.07.2004r. – wypłata zaliczki – 500,00 zł,

-         Rozliczenie zaliczki nr 4/2004 z dn. 14.07.2004r.

-         FA 00034/215/BOJ-000/2004 z dn. 14.07.2004r. – zakup znaczków pocztowych – kwota 130,00 zł,

-         FA 0/196064/15/18 z dn. 14.07.2004r. – zakup artykułów do terapii – kwota 347,57 zł,

-         FA nr 10 z dn. 14.07.2004r. – zakup art. spożywczych na zajęcia terapeutyczne – kwota 22,43 zł

 

RB 28S za miesiąc sierpień – wydatki wykonane wykazane w sprawozdaniu wyniosły 77.506,20 zł, w tym na zadania własne 29.404,72 zł, na zadania zlecone 48.101,48 zł – zgodne z ewidencją prowadzoną do konta 130 oraz analitycznymi kartami wydatków.

Skontrolowano wykonanie wydatków działu 852 rozdz. 85219 par. 4210:

-         FA  A 15554/07/2004 z dn. 29.07.2004r. ( toner Hp ) – kwota 298,84 zł,

-         FA 04101102 z dn. 27.07.2004r. ( czasopismo ) – kwota 199,00 zł

-         PK – przeksięgowanie FA 04008051 z dn. 19.01.2004r. – całość faktury ( kwota 74,74 zł ) zaksięgowano na par. 4300 ( Zakup usług pozostałych ). W m-cu 08/2004 przeksięgowano kwotę 54,00 na par. 4210 ( Zakup materiałów i wyposażenia ).

Zwrócono również uwagę na nieprawidłowe wyliczenie kwoty do wypłaty z rachunku 1/07/JK/04 z dn. 02.08.2004r. do umowy o dzieło nr 6/2004 z dnia 01.07.2004r. Kwota brutto 350,00 zł, do wypłaty 283,50 zł – nie pomniejszono przychodu o koszty jego uzyskania, wskutek czego wypłacono rachunek w kwocie zaniżonej o 13,30 zł.

 

Wydatki wykonane wykazane w sprawozdaniu w m-cu wrześniu wyniosły 106.336,18 zł, w tym na zadania własne 35.051,58 zł, na zadania zlecone 71.284,60 zł.

Skontrolowano wydatki działu 852 rozdz. 85219  par. 4210:

-         FA 2689/F/04/D z dn. 25.08.2004r. ( zakup druków wywiadu ) – kwota 64,40 zł,

-         FA A 18379/09/2004 z dn. 08.09.2004r. ( teczki do akt ) – kwota 16,74 zł,

-         FA 04130184 z dn. 27.09.2004r. ( aktualizacja przepisów pomoc społeczna ) – kwota 99,00 zł.

 

W miesiącu październiku wydatki wykonane wykazane w sprawozdaniu wyniosły 93.722,20 zł, w tym na zadania własne 40.410,95 zł, na zadania zlecone 53.311,25 zł.

Sprawdzono poprawność wydatkowania środków w ramach działu 852 rozdz. 85219 par. 4300:

-         R-k 10/04/78 z dn. 04.10.2004r. ( serwis i bieżąca obsługa systemów informatycznych za m-c 09/2004 ) – kwota 150,00 zł,

-         FA 73/04 z dn. 07.10.2004r. (nadzór nad ośrodkiem w zakresie BHP)– kwota 122,00 zł,

-         Nota 12/10/GK z dn. 19.10.2004r. ( wywóz nieczystości  ) – kwota 9,65 zł,

-         WB nr 104 z dn. 26.10.2004r. ( prowizje bankowe ) – kwota 40,00 zł,

-         FA 04140852 z dn. 20.10.2004r. ( koszty wysyłki czasopisma ) – kwota 13,42 zł,

-         FA  2117/2004 z dn. 01.11.2004r. ( pomoc techniczna w użytkowaniu programu DAR-POMOST za m-c 10/2004 ) – kwota 97,60 zł,

-         FA  FRB23450417/005/04 z dn. 21.10.2004r. ( abonament + rozmowy telefoniczne ) - na kwotę 261,70 zł,

-         FA  FKA08329226/003/04 z dn. 14.10.2004r. ( abonament + rozmowy telefoniczne ) – kwota 170,78 zł.

 

RB 28S za miesiąc listopad – wydatki wykonane wykazane w sprawozdaniu wyniosły 99.108,01 zł, w tym na zadania własne 66.336,67 zł, na zadania zlecone 32.771,34 zł.

Sprawdzeniem objęto raporty kasowe sporządzone w wybranym okresie:

Raport kasowy 10/2004 za okres 18-18.11.2004r.:

-         KP 014 z dn. 18.11.2004r. (czek, podjęcie gotówki z banku do kasy) - kwota 100,00 zł,

-         FA 00081/215/BOJ-000/2004 z dn.18.11.2004r. ( znaczki pocztowe ) – kwota 100,00 zł

Raport kasowy 11/2004 za okres30-30.11.2004r.:

-         KP 015 z dn. 30.11.2004r. (czek , podjęcie gotówki z banku do kasy)-kwota 1.625,39 zł

-         FA 41110440 z dn. 30.11.2004r. ( zakup drewna opałowego ) – kwota 411,95 zł,

-         FA 41110442 z dn. 30.11.2004r. ( zakup drewna opałowego ) – kwota 759,73 zł,

-         FA 41110441 z dn. 30.11.2004r. ( zakup drewna opałowego ) – kwota 422,17 zł,

-         KW 009 z dn. 30.11.2004r. ( wpłata własna do banku ) – kwota  31,54 zł.

Strona kontrolująca dodatkowo sprawdziła wydatki działu 851 rozdz. 85154  par. 4260:

- Nota księgowa nr 13/11/GK z dn. 16.11.2004r. wystawiona prze Gminną Szkołę Podstawową w Świerczyńcu na kwotę 601,57 zł. Skontrolowano stosowne umowy zawarte pomiędzy Ośrodkiem a GSP ( Umowa z dn. 01.09.2004r. oraz Umowa z dn. 11.10.2004r. regulujące kwestie użyczenia pomieszczeń, w tym warunków rozliczenia za zużytą energię, wodę, ścieki oraz wywóz śmieci ) .

Nie stwierdzono nieprawidłowości w tym zakresie.

 

W miesiącu grudniu wydatki wykonane wykazane w sprawozdaniu wyniosły 123.989,72 zł w tym poniesione na zadania własne 72.975,68 zł, na zadnia zlecone 51.014,04 zł.

Strona kontrolująca sprawdziła wykonanie wydatków działu 851 rozdz. 85154 par. 4210:

-         FA 17/2004 z dn. 29.12.2004r. ( szafka pod telewizor, szafa garderobiana, regał RW )

na kwotę 1.972,70 zł.  Brak ewidencji zakupionych mebli na koncie 013 – Pozostałe środki trwałe.

-         FA FAV/1997 z dn. 08.12.2004r. ( zakup DVD ) – kwota 890,00 zł,

-         FA 30054583 z dn. 08.12.2004r. ( zakup telewizora )  - kwota 1.299,00 zł,

-         FA 30054586 z dn. 08.12.2004r. ( zestaw MICRO, czajnik ) – kwota 588,00 zł,

-         FA 2903/04 z dn. 04.12.2004r. ( art. spożywcze ) – kwota 2.525,48 zł,

-         FA 5310/04 z dn. 08.12.2004r. ( art. biurowe ) – kwota 921,06 zł,

-         FA 5261/04 z dn. 06.12.2004r. ( środki czystości ) – kwota 156,06 zł,

-         FA 0/363631/17/20 z dn. 08.12.2004r. ( art. biurowe ) – kwota 972,66 zł.

 

Na tym czynności kontrolne zakończono.

 

Informacje końcowe:

Stosownie do par. 5 pkt. 3 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Gminy Bojszowy kontrolowany ma prawo w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu złożyć na piśmie wyjaśnienia bądź zgłosić zastrzeżenia do treści protokołu.

Niniejszy protokół zawiera 10 ( dziesięć ) stron kolejno numerowanych i parafowanych przez inspektora ds. kontroli wewnętrznej.

Protokół sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostawiono w jednostce kontrolowanej.

 

Załączniki do Protokołu:

Załącznik nr 1. - Pytanie i odpowiedź dot. regulowania płatności za rozmowy telefoniczne pracowników Ośrodka pracujących punkcie terenowym.

Załącznik nr 2. -  Pytanie i odpowiedź dot. zwrotu do kasy Ośrodka nienależnie pobranych kwot tyt. umów zleceń.

 


1274201