Kadencja 2002-2006
Treść
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
z przebiegu sesji zwyczajnej Rady Gminy Bojszowy
w dniu 31 marca 2004r.
Obecni zgodnie z załączoną listą obecności.
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności.
2. Uchwalenie porządku obrad sesji.
3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
4. Przedstawienie projektów uchwał.
5. Przejęcie uchwał.
6. Zapytania i interpelacje oraz sprawy bieżące.
7. Odpowiedzi na zapytania i interpelacje.
8. Zakończenie sesji.
Przebieg sesji:
Ad. 1-3
Przewodniczący Rady Gminy Marek Kumor otworzył sesję, powitał radnych
i zaproszonych gości oraz stwierdził prawomocność sesji – obecnych 10 radnych.
(spóźnieni: Czesław Hachuła 5 min. Andrzej Czyrwik 10 min.
nieobecni: Stanisław Biela, Bogusław Biolik, Adam Wybraniec )
Proponowany porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 10 głosów – za.
Protokół z obrad poprzedniej sesji w dniu 12 lutego 2004r. został przyjęty jednogłośnie – 10 głosów – za
Ad. 4
Przedstawienie projektów uchwał.
Uchwała Nr XVII/100/2004 w sprawie zmiany uchwały Nr VI/33/2003 Rady Gminy Bojszowy z dnia 26 marca 2003r. w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Bojszowy.
Wysokość dodatku specjalnego dla Wójta Gminy wymaga ustalenia, ponieważ dodatek ustalony uchwałą Nr VI/33/2003 z dnia 26 marca 2003r. traci ważność z dniem 31 marca 2004r.
Dotychczasowa wysokość dodatku specjalnego wynosi 35% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego, natomiast określona w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia
11 lutego 2003r. w sprawie wynagrodzenia i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich wynosi do 40%.
Przewodniczący Rady Gminy Marek Kumor przedstawiając projekt uchwały zaproponował przyznanie dodatku specjalnego w wysokości 40% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego na okres od 1 kwietnia 2004r. do zakończenia kadencji.
Propozycję uzasadnił między innymi dyspozycyjnością Wójta przez całą dobę, urzędowaniem bez zastępcy, działalnością w Stowarzyszeniu Gmin Górniczych
i pozyskiwaniem środków finansowych.
Uwagi:
- Wójt Gminy podziękował za uznanie i porosił o pozostawienie dodatku w wysokości
35% i wypłaty bez zmian.
- Radny Czesław Hachuła - wnioskuje o 40% dodatku specjalnego.
- Radny Antoni Wilczek – optuje za 40% dodatkiem uzasadniając między innymi brakiem podwyżki od początku kadencji.
- Radny Grzegorz Tomala – popiera propozycję Wójta i będzie głosował za 35% dodatkiem (niewskazana byłaby podwyżka wynagrodzenia dla Wójta przy zwiększonych podatkach dla mieszkańców).
- Radny Krzysztof Kończalski - jest za 40% dodatkiem ( nie będzie 13 pensji dla Wójta)
- Radny Wojciech Tęsiorowski – podwyżkę o kwotę 200 zł skomentował słowami „czy warta skórka za wyprawkę”.
Po tych uwagach Wójt Gminy ponownie poprosił o pozostawienie dodatku bez zmian
tj 35%.
Przewodniczący Rady Gminy podziękował Wójtowi za wypowiedź i przychylając się
do jego prośby zaproponował przyznanie dodatku specjalnego w wysokości 35% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego na okres od 1 kwietnia 2004r.
do zakończenia kadencji, wpisując tę propozycję do projektu uchwały.
Uchwała Nr XVII/101/2004 w sprawie zwolnienia z opłaty stałej za zmianę wpisu
w ewidencji działalności gospodarczej – aktualizacja zgodna z Polską Klasyfikacją Działalności.
Zreferował Wójt Gminy.
Obowiązek dostosowania aktualnych wpisów w ewidencji działalności gospodarczej
na zgodne z Polską Klasyfikacją Działalności jest zmianą ustawową, która nie powinna obciążać finansowo osób prowadzących działalność gospodarczą.
Zwolnienie z opłaty stałej nie dotyczy przypadków dokonania dostosowania wpisu
do PKD z równoczesną zmianą działalności.
Bez uwag.
Uchwała Nr XVII/102/2004 w sprawie zmiany w dochodach budżetowych w budżecie gminy na 2004 rok.
Proponowane zmiany zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisję Budżetu i Rozwoju Gminy
Decyzją Ministra Finansów z dnia 16 lutego 2004r.zmniejszona została subwencja oświatowa o kwotę 90.595,-zł. Po przeanalizowaniu wydatków szkół odrzucono możliwość zmniejszenia wydatków w oświacie o tę kwotę.
Proponuje się zwiększenie dochodów w dziale 700 rozdz. 70005 Gospodarka gruntami
i nieruchomościami § 0840 wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych
ze względu na niedoszacowanie w tej grupie dochodów.
Wójt poprosił o przyjęcie tej uchwały z przedstawionym rozwiązaniem oraz odpowiedział
na pytanie radnego Grzegorza Tomala na temat powodów zmniejszenia subwencji oświatowej.
Ad. 5
Przyjęcie uchwał. (w głosowaniu brało udział 12 radnych)
Uchwała Nr XVII/100/2004 dot. zmiany uchwały Nr VI/33/2003 Rady Gminy Bojszowy z dnia 26 marca 2003r. w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Bojszowy.
9 głosów – za
2 głosy – przeciw
1 głos - wstrzymujący się
Uchwała Nr XVII/101/2004 dot. zwolnienia z opłaty stałej za zmianę wpisu w ewidencji działalności gospodarczej – aktualizacja zgodna z Polską Klasyfikacją Działalności.
12 głosów - za
Uchwała Nr XVII/102/2004 dot. zmiany w dochodach budżetowych w budżecie gminy
na 2004 rok.
12 głosów – za.
Ad.6
Zapytania i interpelacje oraz sprawy bieżące:
Zwyczajowo w tym punkcie Przewodniczący Rady Gminy i Wójt Gminy przedstawiają sprawozdanie z działalności w okresie między sesjami.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Wójt Gminy przedstawił następujące sprawy:
- wizja środowiskowa w terenie z przedstawicielami kopalni „Piast” dotycząca oczekiwań Gminy w stosunku do kopalni (stan po zakończeniu eksploatacji)
- decyzje podatkowe (niezgodność stanu faktycznego z ewidencją gruntów),
- plan zagospodarowania przestrzennego ( plany opracowane przed 1994 rokiem straciły ważność )
- sprawa kredytu preferencyjnego,
- negocjacje z Kompanią Węglową dotyczące wyegzekwowania zaległości,
- opłata eksploatacyjna (płacona na bieżąco),
- pozwolenie wodno-prawne dla KWK ”Piast”,
- sprawy pomocy społecznej,
- inwestycje w ramach programu SAPART,
- „niska emisja”
- harmonogram „wystawki”,
Zapytania:
Radna Lidia Siwy – jak będzie przekazywana wypłata zasiłków pielęgnacyjnych z ZUS-u do GOPS-u?
Radny Grzegorz Tomala – prosi o wyczerpującą informację na łamach „Naszej Rodni” dotyczącą przekwalifikowania gruntu ( w starostwie nie udziela się takich informacji)
- jak wygląda sprawa „zbiornika wód słonych” w Jedlinie? (miała się odbyć wspólna komisja)
- jak wygląda sprawa „hali sportowej?
- czy planowany jest remont chodnika przy ul. Św. Jana?
- zapytał, czy aktualna jest deklaracja Wójta złożona 3 lata temu dotycząca przeprowadzania konkursu na dyrektora szkół?
Radny Andrzej Gembołyś – dlaczego wpisuje się w dokumentach niezgodne adresy?
np. mieszkańcom Bojszów Nowych i Świerczyńca wpisuje się Bojszowy (przez Agencję Restrukturyzacji Rolnictwa , Wydział Komunikacji, Telekomunikację)
- prosi o interwencję w sprawie dewastacji ciężkim sprzętem drogi publicznej do łąk
(koło krzyża, obok posesji p. Chrobok) w celu przywrócenia ją do stanu pierwotnego,
- czy mieszkańcy ulicy Korzenickiej mogą liczyć na oczyszczalnie przyzagrodowe, czy będą podłączeni do kanalizacji sieciowej?
Radny Wojciech Tęsiorowski – co z opłatą „janosikową”?
- co z kanalizacją ul. Barć?
Radny Andrzej Czyrwik – kiedy zostanie podwyższona droga obok zalewiska
w Jedlinie?
Ad.7
Odpowiedzi na zapytania i interpelacje:
Zasiłki pielęgnacyjne – w tej sprawie będzie wymagane złożenie stosownych dokumentów do GOPS, który udzieli właściwej informacji na temat ich dostarczania.
Wydzielenie gruntów – Wójt potwierdził, że wiele osób wraca ze Starostwa, gdzie nie otrzymali informacji o sposobie dostosowania wpisu w ewidencji gruntów do stanu faktycznego. Informacje takie udzielane są w Gminie, chociaż faktycznie jest to obowiązek Starostwa i Starostwo nie wykazało inicjatywy w celu uporządkowania ewidencji gruntów.
Jeżeli będzie taka potrzeba, to szczegółowa informacja ukaże się w „Naszej Rodni”.
Wójt zwrócił uwagę na fakt, iż przy większych areałach gruntów warto ponieść opłatę
na podział, co w efekcie przyniesie oszczędności przy płaceniu podatku.
Zbiornik „wód słonych” – na etapie pozwolenia na budowę, sprawa zawieszona, inwestor nie spełniał warunków, kooperant jest weryfikowany, rozwiązania techniczne nie powinny ulec zmianie i będą przedstawione komisji.
Hala sportowa – umowa przedwstępna sprzedaży gruntu z Panem Machurą została podpisana. Wystąpiono o informację o terenie, która jest jednym z niezbędnych elementów procedury rozpoczęcia budowy hali. W budżecie przeznaczono na projekt budowy hali kwotę 80 tysięcy złotych.
Remont Chodnika przy ul. Św. Jana – zostanie wykonany przez pracowników odbywających służbę zastępczą.
Konkurs na dyrektora szkół – Wójt potwierdził, że Zarząd Gminy poprzedniej kadencji przyjął zasadę, iż konkursy na dyrektorów były ogłaszane. W chwili obecnej zgodnie
z art.36 ustawy o systemie oświaty wystosował pisma do właściwych organów - do tej pory brak odpowiedzi. Jednocześnie zaznaczył, że wszystkie decyzje w wyżej wymienionej sprawie są prowadzone zgodnie z wymaganymi procedurami.
Błędna pisownia adresów – sprawa została wyjaśniona. Błędne nazwy wpisywano
na podstawie zapisów w zasobach mapowych zgodnie z obrębami geodezyjnymi.
Droga publiczna do łąk – sprawa do załatwienia. Zostanie wysłane stosowne pismo
do Rejonu Energetycznego.
Oczyszczalnie przyzagrodowe – zadanie inwestycyjne zostało zakończone, a zatem aktualnie nie ma możliwości budowy nowych oczyszczalni przyzagrodowych.
Opłata „janosikowa” – temat, którym zajęło się Stowarzyszenie Gmin Górniczych
i jest na etapie propozycji zmian w ustawie.
Kanalizacja ul. Barć – inwestycja będzie zrealizowana zgodnie z planem WFOŚ (pozwolenie na budowę kończy się w 2004 roku).
Droga przy zalewisku – zadanie do realizacji .
Ad. 8
Przewodniczący Rady Gminy Marek Kumor formułą „Zamykam sesję Rady Gminy Bojszowy” zamknął sesję.
Protokołowała:
L.Kucz